Friday, 2 August 2013

Iklan Raya Maxis 2013 yang Terbaik!

Assalamualaikum dan selamat berpuasa.

Hari ni jumaat terakhir utk ramadhan kali ni. Semoga Allah panjangkan umur kita semua utk bertemu ramadhan yg akan datang. Aamin. Nak citer ni...tadi aku tertengok satu iklan raya kat fb. Iklan raya maxis utk tahun 2013. Iklan tu nampak simple..tak sampai 2 minit pun tapi mesej yg nak disampaikan tu sangat mendalam bagi aku. Nahh cuba korg tgok dulu..BEST!!


So apa pendapat korg? Hensem kan budak tu? HAHAHA. Okay aku bukan nak cakap pasal kehenseman budak tu laa.

"sometimes, the best way to connect is to switch off "

quote ni best kan? kena sangat dengan zaman moden ni. Lagi-lagi kat rumah nenek. Bersepah-sepah lappy. Dah macam bukak Cybercafe je. Sume mengadap lappy, phone baik yg tua, muda, budak-budak kecik. TV pun kadang-kadang tak bukak. Sebabnya? Dah ada wifi. Nampak tak permainannya kat situ.

Ada satu kisah ni..aku dengar kat radio. Citernya cenggini..ada sorang mamat ni..dia makan kat mamak dgn famili kawan dia. Pastu dia cerita..sepanjang kat situ..takde satu suara pun keluar. Sume sibuk main phone je. Bayangkanlah satu keluarga tapi semua tak bercakap. pftttttttt. Ni yg dinamakan disconnected! Ohmaiii. Kemudian mamat tu cerita lagi...ada satu je perkataan yg keluar sepanjang makan tu. "ANE...KIRA!! " HAHAHAHAHA. Nampak tak macam tu sekali. Teruk sgt dah ni.

Tapi alhamdulillah syukur, famili kitorg tak camtu lagi. Sebabnya sume mulut bising. Pantang dapat peluang bercakap. HAHA. Wifi ada ke takde ke..kitorg tetap communicate. Kadang-kadang aku marah jugak kat adik aku yasmin tu bila dia 24 jam main fb je. Nak makan pun sibuk berfb. So nak cakap ni..adakalanya kita patut tutup wifi, sebab nak rapatkan silaturrahim.

Konklusinya, sayangilah keluarga anda selagi mereka masih ada. Jangan menyesal pulak bila dorg dah takde nanti. Luangkanlah masa korg dgn famili. Wifi kat mana-mana pun bole cari,tapi memori susah nak cari...sebab memori tercipta sendiri.

Itu saja utk entry kali ni. Byeeeeee :)