After 7 years...

 Assalamualaikum semua :)


       Hihihi. Lamanya tak menulis kat sini. Rinduuu. Sihat ke semua orang? Macam mana life sekarang? Harap semuanya okay. Aku pun dah lama sangat menghilang. Busy dengan kehidupan. Tapi masih ingat lagi kewujudan blog ni. Thank you yang rajin sangat komen-komen kat sini walaupun aku tak reply. Nak update kehidupan sat kat sini in case ada yang tertanya-tanya nadia ni hidup lagi ke tak. Senyap je XD.


       Syukur alhamdulillah life is good. So much better than before. Sebab tu dah jarang bukak blog ni. Dulu-dulu kan datang sini tiap kali sedih dan sendu je. HAHAHA. Arini tetiba buang tebiat nak update blog sebab aku cuti seminggu ni kuarantin, anak dara sakit kena HFMD. Oh lupa nak citer, aku dah kahwin & ada anak sorang. Macam tak percaya pulak kan? Dulu asyik sendu dan meratap kehidupan single tup tup update blog dah kahwin siap beranak. Kikiki. Gitulah kehidupan. Dah 5 tahun berumahtangga. Banyak sangat benda jadi 7 tahun ni, kalau aku nak citer kat sini memang panjang sangat. Tunggu mood rajin aku datanglah. 


       Kerjaya pulak masih di tempat yang sama. Tak sangka boleh bertahan lama kat company tu. Jumpa jodoh pun kat situ tapi husband kita dah tukar keje tempat lain. Sobsss. Kawan-kawan kerja pun dah bertukar ganti ramai sangat. Apa yang aku boleh rumuskan banyak sangat perkara yang aku belajar 7 tahun ni. Banyak benda yang mendewasakan aku. Ramai jugak orang-orang yang aku jumpa and kenal. We meet someone for a reason, either they are a blessing or a lesson. Now umur aku dah 31 tahun. Last aku update blog ni kt profile masih tulis 24 tahun. HAHAHA. Tadi aku baru edit semua and tukar template supaya nampak dewasa sikit lah. Sebelum ni header pun macam kanak-kanak riang. Walaupun dah 31 kannn, ramai orang ingat aku masih budak-budak lagi guys. Ni lah akibat banyak sangat bergaul dengan budak-budak. 


      Paling takleh brain ada pakcik kat pasar malam ingat aku ni baru abes SPM. Gara-gara tudung kerja la ni warna putih. Adehhh. Sekarang hidup nak tenang-tenang je. Maklum lah dah berumur. Malas nak gembar-gemburkan kehidupan. Aku pun dah jarang gila update kat media sosial. Paling-paling pun update kat status whatsapp. Dia sebenarnya dilema jugak, nak private life tapi dalam masa yang sama nak jugak simpan memori kat instagram or FB.  So kalau rajin-rajin je baru update, most of the time malas lah. Simpan-simpan terus lupa nak update. Dah tanak validation daripada sesiapa pun. Kalau boleh tanak orang tahu kita tengah happy ke tengah sedih ke.


    Kat sini kita open jelah eh. Bukan ada orang kenal and baca pun. Hahaha. Aku dah ada rumah and kereta sendiri. Alhamdulillah rezeki. Dulu macam takleh imagine boleh beli rumah. Masa aku pregnant macam-macam rezeki Allah bagi. Masa tu rasa macam sayangnya Allah kat aku. Selama ni aku asyik sedih je memanjang. Konon-konon kehidupan aku terpaling sedih and sendu. So percayalah Allah ada plan yg lebih baik untuk kita. Dia lebih mengetahui. Dia akan bagi bila tiba masanya. Kalau tak bahagia kat dunia sekalipun, mungkin bahagia tu Allah nak bagi kat syurga nanti. Sentiasalah berbaik sangka dengan takdir Allah. 


Okay lah cukup sampai sini dulu. Esok-esok aku update lagi ya. Bye!

P/S: Ada someone request nak aku buat entry topik CINTA. So maybe next entry la kot. Tunggu idea datang. Katanya nak baca tulisan aku versi dewasa. Tapi aku rasa sama je penulisan aku macam dulu-dulu. Pemikiran je kot yg berubah sikit. KIHKIH.

Comments

Popular posts from this blog

Matrikulasi VS Asasi

COMMON SENSE

Rupa VS Personaliti